اطلاعات در پیشبرد مراقبت های سلامت نقش کلیدی و مهمی را ایفا می کند. ارائه دهندگان خدمات بهداشتی درمانی از جمله بیمارستان ها و مطب پزشکان بواسطه مراقبت از بیماران، اطلاعات ارزشمندی را تولید و پردازش می کنند و در همان زمان، بیماران نیز خودشان اطلاعاتی را در خصوص وضعیت سلامتی شان، تولید، پردازش و مبادله می نمایند. در این میان فن آوری اطلاعات و ارتباطات مرتبط با مقوله سلامت می تواند نقش بسزایی در مدیریت کلان این اطلاعات در قالب دستاوردهای بالقوه ای از لحاظ کارایی، صرفه جویی مالی، کیفیت مراقبت ها و نیز ایمنی بیمار داشته باشد.
علاوه بر این استفاده از تکنولوژی می تواند نقش مهمی را در حرکت به سوی مراقبت های بیمارمحور بازی نماید؛ رویکردی که با هدف ایجاد یک رژیم و ساز و کار درمانی منحصر به یک بیمار خاص طراحی شود که در حال حاضر خارج از چارچوب های سنتی کارکرد بیمارستان هاست... (ادامه مطلب)
|